Wednesday 4 September 2013

Long Explanation For My Choice

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh.
Apa khabar sahabat-II ku?
Moga kalian semua sentiasa di bawah lindunganNya.
Dan iman berada dlm keadaan sihat sejahtera.
in shaa Allah

Biar sy terangkan apa yang sahabat-II sy tidak mengetahui apa yg terjadi sebenarnya.



Mula-II , sy mendapat tawaran menyambung pengajian di peringkat ijazah Sarjana Muda di UiTM Pulau Pinang Kampus Balik Pulau.
Dlm kos Pengurusan Perniagaan ( Pengurusan Sumber Manusia )
Alhamdulillah :)

Berdasarkan pandangan sy , kos ni bgus. Tp skop pekerjaannya TERHAD .
Saya berpandangan jauh.
Sy bersyukur kpd Allah S.W.T kerana memilih sy utk masuk ke universiti.
Hampir 10 , 000 org tidak dapat masuk ke universiti .



Pada awalnya , sy memilih Universiti  Kuala Lumpur ( UniKL ) dlm kos Perakaunan.
Namun , atas faktor-II tertntu , sy m'batalkan niat utk pergi ke sana.
Jika nak tahu apa sebabnya , boleh tanya saya.

Sy pun ada buat solat Istikarah utk bertanya kpd Allah S.W.T..
alhamdulillah , sy dpt jwpnnya :)



Kemudian , sy memohon ke Universiti Tenaga Nasional ( UNITEN ) dlm kos Perakaunan juga.
Alhamdulillah sy rasa lapang kli ni.


1 comment:

Anonymous said...

slm sister, apa sbb tidal memilih unikl? kalau boleh saya nak tahu. sbb saya pun masih dlm dilemma samada unikl atau uniten. blh emel saya faarseven@gmail.com