Wednesday 18 April 2012

Ku Baca Firman Persaudaraan


Assalamualaikum semua..
Apa kbr imanmu hari ini?
Moga2 kalian sntiasa di bwah rahmat Allah S.W.T

Video ini khas ku tujukan buat saudara dan saudari yg bergelar shbt..
Shabat susah senang bersama..
Moga2 Allah memberkati talian persaudaraan kita..
insya Allah :)


ketika aku baca firmanNya, sesungguhnya mukmin itu bersaudara,
aku tahu ukhuwah tidak perlu diperjuangkan,
tidak perlu kerana ia adalah akibat daripada iman,

aku teringat pertemuan pertama kita,
dalam sedetik sahaja aku telah merasai perkenalan, bahkan kesepakatan,
itulah roh-roh kita yang saling menyapa dan berpeluk mesra,
dengan iman yang menyala mereka telah muafakat,
meskipun masih belum menyebut nama dan tangan belumpun berjabat,

ya.. aku baca lagi firman Nya, sungguh setiap mukmin itu bersaudara,
aku makin tahu bahawa persaudaraan itu tidak perlu diperjuangkan,
kerana saat ikatan kita lemah, 
saat keakraban kita merapuh, 
saat salam terasa menyakitkan,
saat kebersamaan terasa siksaan, 
saat pemberian bagai bara api, 
saat kebaikan justeru melukai,
aku tahu yang rombeng bukannya ukhuwah kita,
tetapi iman kita yang sedang sakit, atau menjerit, ataupun kedua-duanya sekali,
dan engkau slalu saja sering menjaga iman mu, 
sedang iman aku lah yang sering compang-camping..

ku baca lagi firman persaudaraan itu dan aku makin tahu,
mengapa dikala lain diancamkan para kekasih pada hari itu,
sebahagian menjadi musuh kepada sebahagian yang lain
kecuali orang-orang yang BERTAQWA...


Aku pernah merasai kehilangan sahabat yang paling dikasihi..
Namun aku percaya Allah pasti akan menggantikan tempatnya dgn seorang sahabat yang lain..
Aku bersyukur kpdMu Ya Allah atas kurniaanMu..
Terima kasih atas pemberian shbt2 kpd hambaMu ini..
Sesungguhnya Kau telah kurniakan hamba shbt2 yang membawa hamba ke jalan kebenaran bukan kesesatan..


No comments: